Oké, we hebben weer een briljant idee. En nu?
Een korte samenvatting van deel 1 en deel 2.
We vonden zelf dat we een geweldig idee hadden. Een escaperoom voor thuis in de vorm van een escape game in een koffer en een echte kluis met een timer er op. Na de start van de game moet binnen twee uur moet de code van de kluis gekraakt zijn, anders gaat de stroom van de kluis af en kan hij niet meer open.
We hadden een prototype gemaakt en dit gepresenteerd aan onze best wel zeer kritische buurman. Hij was lovend over het idee, maar onze uitvoering liet, naar zijn mening, nog best wat te wensen over. Om heel eerlijk te zijn vond hij het maar niks. Na een klein dipje gingen we vol goede moed aan de slag om ook lovende kritieken te mogen ontvangen over de inhoud en presentatie.
Deel 3
Of we nog plaats hadden voor een leerling die een stageplaats zocht. De begeleidster was al voorbereid om een telefonisch verkoopgesprek te voeren als een volwaardige abonnement verkoopster van een callcenter gezien de lastige tijden van nu. Maar halverwege, toen ze het had over spelletjes, illustrator en creatief, had ze al een ja. Morgen beginnen graag.
Joe, zo heet hij, kwam zag en overwon. Niks koffie halen, poetsen en kopiëren, maar als een pro achter de pc ons Team Kwaliteit Prioriteit ver boven zeeniveau tillen. Alle creatieve bedenksels werden omgezet naar de juiste kleur en pixels, gecombineerd met professionele materialen. Het “het is niks” van de buurman vervaagde in rap tempo en de zo vurig gewenste complimenten kwamen steeds meer binnen handbereik.
De Kluis in Huis, de unieke escape game voor thuis, werd langzaam een echt product. Met eigen website, eigen styling en eigen logo. Mooie, degelijke materialen en succesvolle try-outs. Terloops werd ook De Kluis Kids bedacht. Een speciale versie voor kinderen in de leeftijd van 7 tot 12 jaar. Ook hier waren de try outs zeer succesvol.
De eerste boekingen stroomden binnen en we waren onderweg. Onderweg in een, voor ons, nieuwe wereld. Jarenlang deden we al zaken met bedrijven in de vorm van veel door ons zelf bedachte bedrijfsuitjes, maar nu gingen we de particuliere markt op. Best spannend!
Of het briljante idee ook een zakelijk briljant idee is gaan we in de nabije toekomst meemaken. Als alle lezers nou ff een Kluis in Huis of De Kluis Kids boeken, komt het best goed. Is ook leuk voor de cv van Joe trouwens!
Ow, en de buurman* dan? Die kunt u benaderen als u toevallig in het bezit bent van een camping, bungalowpark of hotel en graag uw gasten een unieke escape game ervaring wilt bieden. De Kluis Ambassadeur, zo noemen we hem tegenwoordig.
*Paul Nipius
06-10902178
advies@dekluisinhuis.nl
Oké, we hebben weer een briljant idee. En nu?
Een korte samenvatting van deel 1 en deel 2.
We vonden zelf dat we een geweldig idee hadden. Een escaperoom voor thuis in de vorm van een escape game in een koffer en een echte kluis met een timer er op. Na de start van de game moet binnen twee uur moet de code van de kluis gekraakt zijn, anders gaat de stroom van de kluis af en kan hij niet meer open.
We hadden een prototype gemaakt en dit gepresenteerd aan onze best wel zeer kritische buurman. Hij was lovend over het idee, maar onze uitvoering liet, naar zijn mening, nog best wat te wensen over. Om heel eerlijk te zijn vond hij het maar niks. Na een klein dipje gingen we vol goede moed aan de slag om ook lovende kritieken te mogen ontvangen over de inhoud en presentatie.
Deel 3
Of we nog plaats hadden voor een leerling die een stageplaats zocht. De begeleidster was al voorbereid om een telefonisch verkoopgesprek te voeren als een volwaardige abonnement verkoopster van een callcenter gezien de lastige tijden van nu. Maar halverwege, toen ze het had over spelletjes, illustrator en creatief, had ze al een ja. Morgen beginnen graag.
Joe, zo heet hij, kwam zag en overwon. Niks koffie halen, poetsen en kopiëren, maar als een pro achter de pc ons Team Kwaliteit Prioriteit ver boven zeeniveau tillen. Alle creatieve bedenksels werden omgezet naar de juiste kleur en pixels, gecombineerd met professionele materialen. Het “het is niks” van de buurman vervaagde in rap tempo en de zo vurig gewenste complimenten kwamen steeds meer binnen handbereik.
De Kluis in Huis, de unieke escape game voor thuis, werd langzaam een echt product. Met eigen website, eigen styling en eigen logo. Mooie, degelijke materialen en succesvolle try-outs. Terloops werd ook De Kluis Kids bedacht. Een speciale versie voor kinderen in de leeftijd van 7 tot 12 jaar. Ook hier waren de try outs zeer succesvol.
De eerste boekingen stroomden binnen en we waren onderweg. Onderweg in een, voor ons, nieuwe wereld. Jarenlang deden we al zaken met bedrijven in de vorm van veel door ons zelf bedachte bedrijfsuitjes, maar nu gingen we de particuliere markt op. Best spannend!
Of het briljante idee ook een zakelijk briljant idee is gaan we in de nabije toekomst meemaken. Als alle lezers nou ff een Kluis in Huis of De Kluis Kids boeken, komt het best goed. Is ook leuk voor de cv van Joe trouwens!
Ow, en de buurman* dan? Die kunt u benaderen als u toevallig in het bezit bent van een camping, bungalowpark of hotel en graag uw gasten een unieke escape game ervaring wilt bieden. De Kluis Ambassadeur, zo noemen we hem tegenwoordig.
*Paul Nipius
06-10902178
advies@dekluisinhuis.nl
© 2023 | Alle rechten voorbehouden | TOP-uitje.nl